Kochane Misie i Rodzice, jutro (tj.środa 14.04.2021 r.) o godzinie 10 odbędą się ciekawe zajęcia taneczne online dla dzieci, zachęcamy do udziału 🙂 Link do wydarzenia online znajduje się poniżej:
„W sklepie zoologicznym” – rozmowa na temat wiersza B. Formy.
Ulicami miasta
idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.
*** Pytania do dzieci dotyczące treści wiersza:
– Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
– Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
– Jak wygląda szynszyla?
– zadanie: podziel na sylaby nazwy zwierząt występujących w wierszu oraz wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę w ich nazwach;
Zestaw zawab ruchowych – propozycje:
– „Papugi” – zabawa naśladowcza. Dzieci są papugami. Dziecko wykonuje dowolne ruchy – mama, tata, rodzeństwo naśladują.
– „Papugi” – zabawa z wykorzystaniem drobnych elementów. Dzieci zakrywają je stopami. Na sygnał- dzieci schodzą z np. woreczków, biegają i udają, że są papugami. Na ponowny sygnał wracają i znów zakrywają woreczki stopami.
– „Kotki i myszki” – dzieci – myszki, rodzic kot – chodzi na czworakach. Na hasło: „Idzie kot” – dzieci kulą się i nie ruszają. Kot chodzi i szuka myszki, która się poruszyła.
– „Królicze skoki” – dzieci robią przysiad podparty. Na sygnał skaczą – udając króliczki.
– Maszerujemy:
* jak czaple (wysoko kolana);
* jak wróbelki (na palcach);
* jak bociany (na piętach);
* jak pingwiny (na zewnętrznej stronie stopy)
„Ułóż taki wyraz” – zabawa dydaktyczna. Rodzice pokazują dzieciom wyraz (np. pies, kot, papuga, ryba, łapa, sowa….). Dzieci przez chwilę patrzą, następnie otrzymują kartoniki (kartki) z literami. Z liter starają się ułożyć te wyrazy. Odczytują ułożone wyrazy.
Temat kompleksowy: „ABC Ekonomii”
Poniedziałek, 12.04.2021 r.
Temat dnia: „Co to są pieniądze?”
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowo-naśladowczych rozwijających ogólną sprawność fizyczną
2. „Skąd się biorą pieniądze?” – słuchanie opowiadania W. Czepczyńskiego i Ż. Kupczyk z serii ABC Ekonomii (projekt edukacyjny), poznanie słownictwa związanego ze współczesnymi sposobami płatności,rozumienie skąd się biorą pieniądze i do czego służą – karta pracy nr 3, poznanie różnicy między zawodem i pracą
3. „Jaki to zawód?” – zabawa dydaktyczna, nazywania zawodów i łączenie z ich atrybutami – karta pracy nr 12
Wtorek, 13.04.2021 r.
Temat dnia: „Liczymy pieniądze”
1. „Pieniądze” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem imitacji banknotów i monet, odróżnianie banknotów od monet, liczenie, czytanie kwot, Banknoty i monety karta pracy 7
2. „Fabryka pieniędzy” – praca plastyczna techniką kolażu, rysowanie kredkami
3. „Naprawiamy misia” – karta pracy nr 10
Środa, 14.04.2021 r.
Temat dnia: „Wydatki domowe”
1. „Wiosenne porządki” – osłuchanie się z piosenką, próba nauki tekstu
2. „Co to jest budżet domowy?” – rozmowa z dziećmi; rozumienie pojęć: potrzeba, zachcianka – karta pracy 9
3. Język angielski
Czwartek, 15.04.2021 r.
Temat dnia: „Zakupy”
1. „Robimy zakupy” – zabawy matematyczne, liczenie pieniędzy z wykorzystaniem imitacji banknotów i monet; karta pracy 20
2. „Reklama” – praca plastyczna w formie plakatu z wykorzystaniem gazetek reklamowych
3. „Reklama” – zabawa dramowa kształcąca umiejętność rozumienia działania reklam i przyjęcia postawy asertywnej
Piątek, 16.04.2021 r.
Temat dnia: „Potrafimy działać”
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zabaw z elementem współzawodnictwa w miarę możliwości
2. „W świecie Ekonomii” – monitoring wiedzy i umiejętności dotyczących tematu kompleksowego; znajomości pieniędzy (monety, banknoty), ich przeznaczenia, sposobów płatności, umiejętności oszczędzania; karta pracy 24 (test jednokrotnego wyboru)
3. „Skarbonka” – zachęcenie dzieci do wykonania skarbonki z nieużytków
Źródło:
1. Czepczyński W., Kupczyk Ż.: „ABC Ekonomii, czyli pierwsze kroki w świecie finansów”