Propozycje zadań dla Niedźwiadków – 13.04.2021
Grupa : Niedźwiadki 2020-2021
WTOREK:
„To, co pływa, gryzie, piszczy”
- „W sklepie zoologicznym” – rozmowa na temat wiersza B. Formy.
Ulicami miasta
idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.
*** Pytania do dzieci dotyczące treści wiersza:
– Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
– Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
– Jak wygląda szynszyla?
– zadanie: podziel na sylaby nazwy zwierząt występujących w wierszu oraz wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę w ich nazwach;
- Zestaw zawab ruchowych – propozycje:
– „Papugi” – zabawa naśladowcza. Dzieci są papugami. Dziecko wykonuje dowolne ruchy – mama, tata, rodzeństwo naśladują.
– „Papugi” – zabawa z wykorzystaniem drobnych elementów. Dzieci zakrywają je stopami. Na sygnał- dzieci schodzą z np. woreczków, biegają i udają, że są papugami. Na ponowny sygnał wracają i znów zakrywają woreczki stopami.
– „Kotki i myszki” – dzieci – myszki, rodzic kot – chodzi na czworakach. Na hasło: „Idzie kot” – dzieci kulą się i nie ruszają. Kot chodzi i szuka myszki, która się poruszyła.
– „Królicze skoki” – dzieci robią przysiad podparty. Na sygnał skaczą – udając króliczki.
– Maszerujemy:
* jak czaple (wysoko kolana);
* jak wróbelki (na palcach);
* jak bociany (na piętach);
* jak pingwiny (na zewnętrznej stronie stopy)
- „Ułóż taki wyraz” – zabawa dydaktyczna. Rodzice pokazują dzieciom wyraz (np. pies, kot, papuga, ryba, łapa, sowa….). Dzieci przez chwilę patrzą, następnie otrzymują kartoniki (kartki) z literami. Z liter starają się ułożyć te wyrazy. Odczytują ułożone wyrazy.