Propozycje zadań dla Gumisiów na okres 12.-16.04.
Grupa : Gumisie 2020-2021
Temat kompleksowy: „ABC Ekonomii”
Poniedziałek, 12.04.2021 r.
Temat dnia: „Co to są pieniądze?”
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowo-naśladowczych rozwijających ogólną sprawność fizyczną
2. „Skąd się biorą pieniądze?” – słuchanie opowiadania W. Czepczyńskiego i Ż. Kupczyk z serii ABC Ekonomii (projekt edukacyjny), poznanie słownictwa związanego ze współczesnymi sposobami płatności,rozumienie skąd się biorą pieniądze i do czego służą – karta pracy nr 3, poznanie różnicy między zawodem i pracą
3. „Jaki to zawód?” – zabawa dydaktyczna, nazywania zawodów i łączenie z ich atrybutami – karta pracy nr 12
Wtorek, 13.04.2021 r.
Temat dnia: „Liczymy pieniądze”
1. „Pieniądze” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem imitacji banknotów i monet, odróżnianie banknotów od monet, liczenie, czytanie kwot, Banknoty i monety karta pracy 7
2. „Fabryka pieniędzy” – praca plastyczna techniką kolażu, rysowanie kredkami
3. „Naprawiamy misia” – karta pracy nr 10
Środa, 14.04.2021 r.
Temat dnia: „Wydatki domowe”
1. „Wiosenne porządki” – osłuchanie się z piosenką, próba nauki tekstu
2. „Co to jest budżet domowy?” – rozmowa z dziećmi; rozumienie pojęć: potrzeba, zachcianka – karta pracy 9
3. Język angielski
Czwartek, 15.04.2021 r.
Temat dnia: „Zakupy”
1. „Robimy zakupy” – zabawy matematyczne, liczenie pieniędzy z wykorzystaniem imitacji banknotów i monet; karta pracy 20
2. „Reklama” – praca plastyczna w formie plakatu z wykorzystaniem gazetek reklamowych
3. „Reklama” – zabawa dramowa kształcąca umiejętność rozumienia działania reklam i przyjęcia postawy asertywnej
Piątek, 16.04.2021 r.
Temat dnia: „Potrafimy działać”
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zabaw z elementem współzawodnictwa w miarę możliwości
2. „W świecie Ekonomii” – monitoring wiedzy i umiejętności dotyczących tematu kompleksowego; znajomości pieniędzy (monety, banknoty), ich przeznaczenia, sposobów płatności, umiejętności oszczędzania; karta pracy 24 (test jednokrotnego wyboru)
3. „Skarbonka” – zachęcenie dzieci do wykonania skarbonki z nieużytków
Źródło:
1. Czepczyński W., Kupczyk Ż.: „ABC Ekonomii, czyli pierwsze kroki w świecie finansów”