Monthly Archives: marzec 2021

Zajęcia sportowe

Zapraszam do skorzystania z zajęć sportowych dla dzieci 🙂

Bezpłatne zajęcia sportowe online

Czwartek, 1.04, godzina 9.00

30 minutowe zajęcia za pośrednictwem aplikacji Zoom.

https://us02web.zoom.us/j/84705285133

Bezpośredni link do zajęć >>>
Czwartek, 1.04, godzina 10.00

30 minutowe zajęcia za pośrednictwem aplikacji Zoom.

https://us02web.zoom.us/j/86917913659

Bezpośredni link do zajęć >>>
Czwartek, 1.04, godzina 13.00

30 minutowe zajęcia za pośrednictwem aplikacji Zoom.

https://us02web.zoom.us/j/85793668397

Bezpośredni link do zajęć >>>
Piątek, 2.04, godzina 9.00

30 minutowe zajęcia za pośrednictwem aplikacji Zoom.

https://us02web.zoom.us/j/85429620849

Bezpośredni link do zajęć >>>
Piątek, 2.04, godzina 10.00

30 minutowe zajęcia za pośrednictwem aplikacji Zoom.

https://us02web.zoom.us/j/88042336407

Bezpośredni link do zajęć >>>
Piątek, 2.04, godzina 13.00

30 minutowe zajęcia za pośrednictwem aplikacji Zoom.

https://us02web.zoom.us/j/82110395989

Bezpośredni link do zajęć >>>






Propozycje zadań dla Niedźwiadków ( 29.03.2021 – 02.04.2021)

Temat kompleksowy: ” Wiosenne porządki”

Zadania do realizacji:

PONIEDZIAŁEK:

  • Wiosenne porządki” – praca z wierszem Jana Brzechwy

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,

wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,

lecz zajrzała we wszystkie zakątki:

– Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,

poodkurzał mchy i liście.

Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek

powymiatał brudny śnieżek.

Krasnoludki wiadra niosą,

myją ziemię ranną rosą,

chmury, płynąc po błękicie,

urządziły wielkie mycie,

a obłoki miękką szmatką

polerują słońce gładko,

aż się dziwią wszystkie dzieci,

że tak w niebie ładnie świeci.

Bocian w górę poszybował,

tęczę barwnie wymalował,

a żurawie i skowronki

posypały kwieciem łąki,

posypały klomby, grządki,

i skończyły się porządki.

* pytania dotyczące treści wiersza:

– Co zarządziła wiosna? 

– Kto uczestniczył w wiosennych porządkach?

– Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?

– Dlaczego wszyscy dookoła robią wiosenne porządki? 

– Czy w domach też robicie wiosenne porządki? Na czym one polegają? 

  • Robimy porządek w szufladzie – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem sztućców ( przeliczanie, segregowanie sztućców )
  • Spacer z mamą i tatą – obserwacja wiosennych porządków w otoczeniu
  • „Mała gimnastyka – bieg z jajkiem” – z wykorzystaniem piłeczki do tenisa stołowego.

WTOREK:

  • ” Jakie to narzędzie? – zabawa słuchowa.  Nazywanie narzędzi ogrodniczych tj. grabie, łopata, konewka, wąż ogrodniczy, sekator, motyka ( wyróżnianie głoski na początku i na końcu  podanych wyrazów)
  • „Wiosenny obrazek” – rozpoznawanie kierunków na kartce. Rodzic czyta dziecku tekst, a dziecko rysuje zgodnie z tekstem:

Nadeszła wiosna. Na łące w prawym górnym rogu zaświeciło słoneczko. Na środku łąki fruwał kolorowy motylek. W lewym dolnym rogu wyrósł kwiatek. W prawym dolnym rogu rosło drzewko. W lewym górnym rogu płynęła chmurka. 

  • ” Zdania z wyrazem zielony” – zabawa słownikowa z całą rodziną. 

ŚRODA:

  • „Mieszkamy nad Bałtykiem” – zajęcia online prowadzone przez animatora z Gdyńskiego Akwarium ( szczegółowe informacje dotyczące tego zajęcia otrzymają Państwo na maila)
  • „W domowym kąciku przyrody” – obserwacja kiełkujących nasion posadzonych wcześniej  w przedszkolu.

CZWARTEK: 

  • ” Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?” – spontaniczne rozmowy z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów na podstawie własnych oraz dzieci doświadczeń.
  • Mój pomysł na kartkę świąteczną” – zabawa  plastyczna z wykorzystaniem dostępnych materiałów plastycznych.
  • ” Szukamy pisanek” – zabawa tropiąca  w domu lub na powietrzu (z wykorzystaniem kolorowych piłek) przeliczanie znalezionych pisanek/ piłek

PIĄTEK: 

  • „Pisanki”–  malowanie, wyklejanie, ozdabianie jajek z tatą:)
  • „Wielkanocna baba” – zajęcia kulinarne z mamą:) (z wykorzystaniem produktów i przyrządów niezbędnych do wykonania ciasta)
  • „Domek dla zajączka wielkanocnego” – zabawa konstrukcyjna z bratem/siostrą (z wykorzystaniem dostępnych klocków.)
  • Rozwiązywanie przez dzieci zagadek związanych z symboliką Świąt Wielkanocnych:

– Ma długie uszy i pięknie skacze,

lubi marchewkę oraz sałatę. ( zając)

– Na stole stoi kosz,

a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,

na Wielkanoc malowane. ( pisanki)

– Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

– Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

– Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki. (baranek)

– Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe. (jajka)

– Wiklinowy i pleciony na święconkę
Przeznaczony. (koszyk)

  • ZAJĄC, PISANKI, PALMA WIELKANOCNA, KURCZĄTKA, BARANEK, JAJKA, KOSZYK – wyróżnianie głoski na początku i na końcu podanych wyrazów.

DOTATKOWO: 

zadania do wykonania w zeszycie ćwiczeń „Tropiciele – piszę i liczę” ( szczegółowe informacje dostępne u Państwa ma mailu)

 

WSZYSTKIM RODZICOM I NASZYM NIEDŹWIADKOM ŻYCZYMY ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!!

 


Propozycje zadań dla dzieci z grupy IV na okres 29.03.-02.04.2021 r.

Temat kompleksowy: WIELKANOC

Poniedziałek, 29.03.2021 r.
Temat dnia: „Wielkanocne tradycje”

1. „Wielkanocne tradycje” – rozmowa z dziećmi w oparciu o ich własne doświadczenia oraz tradycje kultywowane w rodzinie
2. Ćwiczenia gimnastyczne
img_20210328_104450 img_20210328_104624
3. „Niesforny balonik” – ćwiczenia artykulacyjne; próba nadmuchania balonów

Wtorek, 30.03.2021 r.
Temat dnia: „Wesołe zajączki”

1. „Wielkanocne tradycje” – rozmowa w oparciu o opowiadanie
img_20210328_103103 img_20210328_103214
2. „Wesołe zajączki” – praca plastyczna z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
img_20210328_104152
3. Język angielski
img_20210327_144144 img_20210327_144152
teksty-piosenek-angielskich-i-tlumaczenia

Środa, 31.03.2021 r.
Temat dnia: „Trzy kurczątka”

1. „Trzy kurczątka” – zabawy muzyczne do piosenki; rozwijanie inwencji twórczej dzieci
img_20210327_142616
2. „Wielkanocne pisanki” – ozdabianie brystolowych pisanek wybraną techniką; doskonalenie umiejętności samodzielnego organizowania sobie miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu
3. „Podaj pisankę” – zabawa zręcznościowa przy muzyce

Czwartek, 01.04.2021 r.
Temat dnia: „Wielkanocne szlaczki”

1. „Koszyczek z pisankami” – zabawa matematyczna; odnajdywanie ukrytych w pokoju brystolowych pisanek według wskazówek rodzica
2. „Wielkanocne szlaczki” – ćwiczenie grafomotoryczne; rozwijanie motoryki małej
jajko
3. „Zajączki” – zabawa na orientację w schemacie własnego ciała
img_20210328_104013

Piątek, 02.04.2021 r.
Temat dnia: „Wielkanocny zajączek”

1. „Wielkanocny zajączek” – wykonanie zająca z wykorzystaniem papierowej rolki i kolorowego papieru
2. „Zajączkowy tor przeszkód” – ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem dostępnych w domu „przeszkód”
3. „Pisankowe cyferki” – dzieci wycinają elementy, następnie kolorują i naklejają na kolorowe kartki
pisanki-z-liczbami

Dodatkowo zachęcamy dzieci do nauki wiersza J. Brzechwy pt. „Wiosenne porządki”. Chciałybyśmy ten wiersz wykorzystać w trakcie przedszkolnego tygodnia artystycznego.

„Wiosenne porządki” Jan Brzechwa

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
-Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki.

Źródła:
1. Bliżej przedszkola nr 3/2021
2. www.kolorowanki.net.pl



Urodziny Toli, Damiana i Julka

W piątek 26 marca świętowaliśmy 4 urodzinki Toli i  5 Julka i Damiana. Dzieci złożyły życzenia Jubilatom. Był  pyszny urodzinowy  poczęstunek, a potem zaczęła się wesoła zabawa. Rodzicom dziękujemy za pomoc w przygotowaniu uroczystości. Naszym wspaniałym Jubilatom życzymy Sto lat.

img_2912 img_2920 img_2921 img_2927 img_2928