Propozycje zabaw/ zajęć dla Niedźwiadków (06-08.05.2020) ciąg dalszy t.kompleksowego „Jak powstaje książka?”
Grupa : Niedźwiadki 2019-2020
ŚRODA:
- Zabawy przy muzyce z wykorzystaniem dostępnych instrumentów; próba rozróżniania dźwięków długich i krótkich
- „Mali graficy” – zabawa grafomotoryczna ( literopodobne szlaczki) wybór dowolny
CZWARTEK:
- „Ile książek mamy na półce?” – zabawa matematyczna; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 i więcej
- „Zakładka do książki” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna (z wyk.dostępnych materiałów)
- „Dbamy o książki” – zabawa manualna; owijanie książek w papierowe okładki
PIĄTEK:
- „Jak powstaje książka?” – zabawa słowotwórcza; rozwijanie umiejętności w obszarze językowym; monitoring wiadomości na temat książek na podstawie filmu: https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
- Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet
- „Książki w pudełku” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem liczmanów
DODATKOWO :
- wirtualna wycieczka do biblioteki: https://www.youtube.com/watch?v=93z-FtbJso4
- Ćwiczenia prawidłowego przeprowadzenia syntezy głoskowej. Nauczyciel ( dorosły) mówi wyraz głoskując a dziecko odgaduje co nauczyciel (dorosły) powiedział, lub wskazać odpowiedni obrazek. Np.- k- o- t /kot/
– r- y- b- a /ryba/
– o- k- n- o /okno/ - Zabawa w kończenie wyrazów. Nauczyciel (dorosły) mówi początek wyrazu a dziecko kończy. Można posługiwać się obrazkami i wówczas dziecko znajduje wszystkie obrazki zaczynające się na daną sylabę. Np.,ma……
Ko…
Ba….
Ta…… i inne - Dobieranie par obrazków (wyrazów) zaczynających się daną głoską. Np.,a jak…………
d jak………….
k jak…………
m jak…………( źródło: przedszkola.edu.pl)
- Wykonanie obrazków do swojej ulubionej książeczki. Spięcie kartek w całość. Zaprojektowanie strony tytułowej.