Daily Archives: 11 maja, 2020

Propozycje zajęć dla dzieci na okres 11.-15.05.2020

Temat kompleksowy: „Na łące”

Poniedziałek, 11.05.2020 r.

Temat dnia: „Rośliny na łące”

1. Ćwiczenia gimnastyczne z elementem skoku; doskonalenie umiejętności przeskakiwania przez poziome przeszkody

2. „Łąka” – rozmowa z dziećmi w oparciu o opowiadanie O. Masiuk pt. “Łąka”

img_20200511_164433

3. „Panorama łąki” – rysowanie łąki, sklejanie prac ze sobą, tworzenie panoramy

Wtorek, 12.05.2020 r.

Temat dnia: „Zwierzęta na łące”

1. „Ile kroków do domu?” – zabawa matematyczna w parach z elementem mierzenia

2. „Zwierzęta na łące” – rysowanie zwierząt zamieszkujących łąkę; wycinanie i przyklejanie do panoramy łąki

img_20200511_165049

3. „Łasica goni kreta” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania

Środa, 13.05.2020 r.

Temat dnia: „Owady”

1. „Rozśpiewana łąka” – rozpoznawanie odgłosów zwierząt z płyty CD, wspólne muzykowanie z wykorzystaniem dostępnych w sali instrumentów (zabawa rytmiczna „Owady”)

img_20200511_165453

2. „Biedronki bez kropek” – rozmowa z dziećmi w oparciu o opowiadanie J. Modelskiej pt. „Gdzie się podziały nasze kropeczki?”

img_20200511_165346

img_20200511_165410

3. „Kolorowe owady” – zabawa plastyczna

img_20200511_165621

Czwartek, 14.05.2020 r.

Temat dnia: „Kolory łąki”

1. „Która z kolei?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem sylwet żab różnej wielkości

img_20200511_165817

2. „Na zielonej łące” – zabawa plastyczna przy muzyce klasycznej („Wiosna” Vivaldiego)

img_20200511_165757

3. „Zielone” – zabawa ruchowa

img_20200511_165722

Piątek, 15.05.2020 r.

Temat dnia: „Plener malarski”

1. „Plener malarski” – malowanie farbami; monitoring wiadomości na temat majowej łąki

img_20200511_165950

2. Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem obręczy – skoki obunóż i na jednej nodze

3. „Taniec motyli” – zabawa muzyczna

img_20200511_165207


Propozycje zajęć na 12.05.2020 gr.III

Grupa : Misie 2019-2020

-Dzisiaj zapoznamy się z wierszem:”Bocian i żaba”A.Frączek https://www.youtube.com/watch?v=Nq9aerSIFqg
-Porozmawiajmy z dziećmi na temat wiersza.Dlaczego żaba nie chciała zostać żoną bociana?
-Kolorowanki „bocian” i „żaba”-do wyboru.Jak ktoś chce,może pokolorować obydwa obrazkibocian-1 zaba-1