Monthly Archives: kwiecień 2020

Opieka nad dziećmi od 06. maja

Grupa : Aktualności

Prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie: „Czy w Państwa przypadku niezbędna jest opieka przedszkolna dla Państwa dziecka od środy 06.05.2020r?„. Odpowiedź prosimy wysyłać imiennie na adres mailowy dyrektor@przedszkole8.pl w terminie do czwartku 30.04.2020 r. do godziny 09:00.


Propozycje zajęć dla Misiów na czwartek 30.04.2020

Grupa : Misie 2019-2020

1.W dniu dzisiejszym,w przeddzień świąt narodowych, posłuchajmy z dziećmi mazurka Dąbrowskiego(Hymnu Polski)https://youtu.be/MyLFTSUWRy8.Dzieci powinny wiedzieć,że hymn śpiewamy w pozycji stojącej i z szacunkiem,gdyż nie jest to zwykła piosenka,ale najważniejszych pieśni dla każdego Polaka.
2.Historyjka obrazkowa-Flaga.Dzieci niech spróbują ją opowiedzieć.Można ją wydrukować,pociąć i niech dziecko układa ją wg kolejności zdarzeń.historyjka-flaga
3.Karty pracy do wyboru:historyjka-flaga

dopasujdzienflagi

flaga-do-kolorowania

wysowanie-po-sladach-dzien-flagi

policz3maja


Propozycje zajęć dla Misiów na 29.04.2020

Grupa : Misie 2019-2020

Drodzy rodzice,
Zabawy z mapą mogą być dla dzieci świetną przygodą. Pozwalają na niemal niezauważalne przyswajanie
wiedzy o świecie i nabywanie umiejętności orientowania się w przestrzeni. Warto powiesić
na ścianie dużą mapę Polski, Europy czy świata i zaznaczać miejsca wymarzonych podróży oraz
te, które odwiedziliście wraz z dzieckiem. Można też kupić lub wydrukować plan najbliższej okolicy
i zaznaczyć ważne dla rodziny miejsca – dom, pracę mamy i taty, miejsca zamieszkania dalszych
członków rodziny, przedszkole, szkołę, basen, kościół itp. Podobną zabawę można przeprowadzać
podczas wyjazdów na wakacje. Już maluchowi da się wytłumaczyć, czym jest i do czego służy
mapa, i stopniowo uczyć korzystania z niej. Jeśli jest taka możliwość, warto wziąć udział w turystyczno-
rekreacyjnych imprezach na orientację – są one ciekawą alternatywą dla tradycyjnego
zwiedzania. Polegają na odwiedzeniu zaznaczonych na mapie punktów i wykonaniu zadań. Nawet
jeśli dziecko nie jest jeszcze w stanie samo poradzić sobie z mapą, może ją nieść i zaznaczać na niej
odwiedzone punkty – dzięki temu będzie czuło się ważne i prawdopodobnie będzie miało więcej
zapału do maszerowania.(Przewodnik metodyczny dla 4-latków)
W dniu dzisiejszym pokażcie dzieciom mapę Polski.Jeśli nie macie jej w domu,znajdziecie ją w internecie.Wskażcie dzieciom ważne miejsca-gdzie mieszkamy,nasze miasto,stolicę Polski,Wisłę i podstawowe krainy w kraju-morze,góry.Możecie też znaleźć ilustracje czy zdjęcia tych miejsc.

„Tu mi się podoba”-prosimy aby dzieci wykonały pracę plastyczną farbami na kartce.Niech to będzie miejsce lub kraina w Polsce,która im się spodobała podczas „wędrówki”po mapie np.morze,góry lub jakiś zamek.(na co będą miały ochotę)


Gotowość szkolna – II termin

Drugi termin odbioru informacji o gotowości szkolnej dzieci z rocznika 2013: czwartek 30.04.2020 r. w godzinach 14-15.


Gotowość szkolna

Dzisiaj (tj. wtorek, 28.04.2020 r.) w godzinach 16-17 zapraszamy rodziców po odbiór informacji o gotowości szkolnej dzieci z rocznika 2013.



Propozycje zajęć na wtorek 28.04.2020 gr.III

Grupa : Misie 2019-2020

W kolejnym dniu porozmawiajmy z dzieckiem o Warszawie-stolicy Polski.Można pobawić się z dzieckiem w pociąg do piosenki :”Jedzie pociąg z daleka”a także przeczytać krótką legendę.

Jedzie pociąg z daleka-
sł. i muz. tradycyjne

Jedzie pociąg z daleka,
na nikogo nie czeka.
Konduktorze łaskawy,
zabierz nas do Warszawy. x2
Konduktorze łaskawy,
zabierz nas do Warszawy.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie. x2
Pięknie pana prosimy,
jeszcze miejsce widzimy.
A więc prędko wsiadajcie,
do Warszawy ruszajcie. x2

• „Jak powstała Warszawa?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie legendy Wars
i Sawa.

Wars i Sawa-
Joanna Kończak

Gdy rybak Wars wypłynął na połów, zobaczył w rzece dziwną, wielką rybę. Z ciekawości podpłynął
bliżej. To nie była ryba, ale syrena. Miała ciało pięknej dziewczyny i rybi ogon. Nazywała
się Sawa. Wars zakochał się w syrenie, a ona w nim. Syrena nie chciała dłużej żyć w rzece.
W magiczny sposób ogon Sawy odmienił się w ludzkie nogi. Szczęśliwa para zamieszkała
w chacie nad Wisłą. Pewnego razu zapukał do nich gość. To był książę Ziemomysł, który zgubił
się na polowaniu. Wars i Sawa nie wiedzieli, jak ważna osoba do nich trafiła. Z dobroci przyjęli
wędrowca pod dach, nakarmili i przenocowali. Książę wyznał potem, kim jest. Podziękował
szczerze za pomoc i powiedział: „Ziemie te na zawsze Warszowe zostaną”. Warszawa zyskała
więc swoją nazwę, by wszyscy pamiętali o dobrym sercu Warsa i Sawy.

Możemy dzieciom zadać pytania do treści legendy: Co zobaczył rybak, gdy wypłynął na połów? Co się okazało,
gdy podpłynął bliżej? Jak wyglądała syrena? Jak miała na imię? Co się stało, gdy rybak i syrena
zakochali się w sobie? Gdzie zamieszkała szczęśliwa para? Kto pewnego dnia zapukał do ich chaty?
Wars i Sawa nie wiedzieli, że ten człowiek to książę. Jak go przyjęli? Jak odwdzięczył się książę
gospodarzom? Od czego Warszawa uzyskała swą nazwę?


Ćwiczenia logopedyczne na okres 27.-30.04.2020

Grupa : Aktualności

Ćwiczenia logopedyczne znajdą Państwo pod poniższym linkiem w folderach pod nazwą „Tydzień 6”

https://www.dropbox.com/sh/0h4kpeud246z42m/AACeQj-26QFutIZIQaJXoP6ja?dl=0


Propozycje zajęć dla Niedźwiadków na okres 27.-30.04.

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „KTO TY JESTEŚ?”

Poniedziałek, 27.04.2020 r.

Temat dnia: „Co to jest Polska?”

1. „Co to jest Polska?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem metody burzy mózgów w oparciu o konturową mapę Polski; zwrócenie uwagi na wielką literę w nazwie państwa; odszukanie na mapie swojej miejscowości.

2. „Zwiedzanie Polski” – zabawa ruchowa; rodzic snuje opowieść, a dziecko ilustruje ją ruchem

3. „Polska, flaga, godło, mapa, Warszawa (itp.)” – określanie liczby sylab i głosek podanych wyrazów

Wtorek, 28.04.2020 r.

Temat dnia: „Barwy ojczyste”

1.  „Barwy ojczyste” – zapoznanie dzieci z wierszem Czesława Janczarskiego; nauka na pamięć treści

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

2. „Flaga Polski” – praca plastyczno – techniczna z wykorzystaniem słomki,kleju i kolorowego papieru

3. „Szukamy głoski f” – zabawa dydaktyczna; wyszukiwanie w domu przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „f”

Środa, 29.04.2020 r.

Temat dnia: „Mazurek Dąbrowskiego”

1.„Kiedy jest grany hymn narodowy?  – rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci o uroczystościach państwowych, zawodach sportowych, igrzyskach olimpijskich i innych okolicznościach, podczas których można usłyszeć hymn państwowy

2. „Mazurek Dąbrowskiego”- pamięciowe opanowanie treści utworu, wyjaśnienie dzieciom dlaczego należy zachować powagę w trakcie słuchania, śpiewania hymnu polskiego, prezentacja postawy

3. Ćwiczenia logopedyczne – ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem piórek lub kawałków papieru

Czwartek, 30.04.2020 r.

Temat dnia: „Polska leży w Europie”

1. „Nasza Polska” – na konturowej mapie Polski malowanie morza, gór, miast, itp.

2. „Polska leży w Europie” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem mapy konturowej Europy; poznanie nazw, flag i położenia innych europejskich państw

3. „Ile wyrazów słyszysz” – zabawa dydaktyczna połączona z ćwiczeniem słuchowym; rodzic wypowiada zdanie, a dziecko przelicza usłyszane wyrazy


Konkurs ,,Zielona planeta”

Rodzice

Mimo trudnego czasu zachęcamy dzieci( oczywiście wraz z rodzicami) do wzięcia udziału w konkursie międzyprzedszkolnym organizowanym przez Przedszkole nr 29 w Gdyni.

W linku poniżej znajduje się regulamin konkursu oraz karta zgłoszenia do pobrania i wypełnienia.

http://ps29gdynia.pl/konkurs-miedzyprzedszkolny-ziemia-moja-planeta,593,pl?fbclid=IwAR1kF8vw-P_v-rQha-L5ncqRqWfTs_3lhxHzOMBNcCc_5wr0kZffulON2MY