Daily Archives: 19 kwietnia, 2020

Propozycje zajęć i zabaw dla Gumisiów na tydzień 20-24.04

PONIEDZIAŁEK:

W tym tygodniu przyjrzymy się pracy rolnika. Poniżej zamieszczam wiersz z przewodnika, zabawę ruchową i dydaktyczną. Porozmawiajcie o treści wiersza (pod spodem znajdują się pytania pomocnicze). Na jego postawie uzupełnijcie tabelkę i pobawcie się w zabawę ruchową „Orzemy pole”.

img-8858img-8860

WTOREK:

  • Rozpocznijcie dzień od zabawy naśladowczej:

img-8863

  • Poproście dzieci, żeby narysowały i wycięły sylwety, które będą potrzebne do kolejnego zadania:

3x świnka

5x krowa

2x koza

4x cielątko

1x traktor

4x przyczepa

2x kombajn

  • „Praca rolnika” – zabawa dydaktyczna. Wcześniej przygotowane sylwety rozłóżcie na stole lub na podłodze (w zależności, gdzie będziecie się bawić). Dzieci będą nimi manipulować, dokładać, odkładać i rozwiązywać następujące zadania:
  1. W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
  2. W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
  3. Na podwórku stoi 1 traktor, 4 przyczepy i kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?
  • Gra interaktywna ćwicząca spostrzegawczość „Zwierzęta wiejskie”. Poproście dzieci, aby nazwały każde odnalezione zwierzę, nazwę wyklaskały (podzieliły na sylaby). Może uda się również dzieciom nazwać pierwszą i ostatnią głoskę?

 

https://www.janauczycielka.blog/2020/04/cwiczymy-spostrzegawczosc-zwierzeta.html?fbclid=IwAR3Bulrdwj4r7vQzZpGYKxCCldjD1vlgBC4beMfDzZq58s4NNHt1MXp8RDA

ŚRODA:

  • Dyktando matematyczne – przygotujcie kartkę i kredki i poproście dzieci, aby narysowały farmę według instrukcji:
  1. Na środku narysuj oborę.
  2. Po prawej stronie narysuj traktor.
  3. Obok traktora narysuj rolnika.
  4. Po lewej stronie narysuj jedną krowę.
  5. Obok krowy narysuj cielątko.
  6. w lewym górnym rogu narysuj słońce.
  7. Na dole kartki narysuj trawę.
  8. W prawym dolnym roku narysuj 5 kwiatków.

Podpisaną pracę zachowajcie i przynieście do przedszkola (gdy już do niego wrócimy).

  • W linku poniżej znajduje się animacja o maszynach rolniczych. Spróbujcie wspólnie zgadnąć jak się nazywają i do czego służą, zanim jeszcze zostanie to pokazane.

https://www.youtube.com/watch?v=nhBm9se9M4o

  • Z klocków dostępnych w domu zbudujcie farmę. Postarajcie się, żeby była jak najbardziej szczegółowa. Może uda wam się zbudować farmę lub maszyny, które były w filmiku powyżej?

CZWARTEK:

  • Przeczytajcie opowiadanie zamieszczone poniżej i spróbujcie odpowiedzieć na pytania, które znajdują się pod nim.

img-8877 img-8875

  • Zróbcie listę składników, które są potrzebne do upieczenia chleba. Sprawdźcie, czy macie je wszystkie w domu. Jeżeli nie, to wpiszcie je na listę zakupów i spróbujcie wspólnie upiec chleb. Możecie to zrobić już dzisiaj, albo dopiero wtedy, gdy kupicie wszystkie potrzebne składniki.
  • W linku poniżej znajdują się zajęcia z rytmiki dla dzieci.

PIĄTEK:

  • Na zakończenie tygodnia omówimy bardzo ważną rzecz, jaką jest bezpieczne zachowanie na wsi. Poniżej zamieszczam link do kursu dla dzieci, który składa się z trzech modułów po 20 minut. Każdy moduł zakończony jest quizem, który pomoże w zapamiętaniu i utrwaleniu najważniejszych informacji. Poproście o pomoc w przejściu przez ten kurs starsze rodzeństwo lub rodziców. Nie musicie robić go całego od razu. Powodzenia! 😉

https://prewencja.krus.gov.pl/mod/scorm/view.php?id=3

  • Wybierzcie sobie jedną z zasad bezpiecznego zachowania na wsi i ją zilustrujcie. Napiszcie na dole rysunku jaka to zasada oraz podpiszcie ją datą i imieniem.

 

  • Improwizacja muzyczna do piosenki „Lato na wsi”. Jeżeli macie jakiś instrument w domu, to spróbujcie zagrać w rytm piosenki podanej poniżej. Jeżeli nie macie żadnego instrumentu, to możecie go bardzo łatwo stworzyć. Mogą to być garnki i drewniana łyżka czy grzechotka wykonana z butelki i grochu.

 

Źródło:

  1. Przewodnik metodyczny „Tropiciele”3, pięciolatek
  2. www.janauczycielka.blog
  3. www. youtube.com
  4. www.prewencja.krus.gov.pl

 



Zadania dla grupy I 20-24.04

Kochane Puchatki i Rodzice,

w tym tygodniu nadal kontynuujemy temat codziennego dbania o higienę.  Poniżej znajdują się propozycje zadań 🙂

Trzymajcie się ciepło i zdrowo!

20-04-pon-propozycje-zadan

21-04-wt-propozycje-zadan

22-04-sr-propozycje-zadan

23-04-czw-propozycje-zadan

24-04-pt-propozycje-zadan

 


Propozycje zajęć dla grupy III (20-24.04)

Grupa : Misie 2019-2020

Poniedziałek, 20.04

  1. KSIĄŻKOWE ZAGADKI
  • Ma okładkę kolorową, w środku kartki z obrazkami oraz bajki, które mama
    tobie czyta wieczorami (książka)

JAKA TO POSTAĆ Z BAJKI?

  • Bardzo lubi słodki miód, zawsze czuje w brzuszku głód. Znają z książek go dzieciaki, najsławniejszym jest Misiakiem! ( Kubuś Puchatek)
  • Bardzo ładna z niej dziewczynka,
    Uśmiechnięta u niej minka.
    Gdy dla babci leki niesie
    To spotyka wilka w lesie.
    Czy już wszystkie dzieciaki
    Wiedzą kto to taki? ( Czerwony Kapturek)
  • Cały jest dwukolorowy,
    W prążki – „czarno- oranżowy”.
    Ogon jego sprężynowy,
    do zabawy wciąż gotowy.Ciągle biega, skacze, bryka,
    Tu i tam koziołki fika.
    Gdy coś mówi to sepleni,
    A gdy zły jest, to się pieni.Kto to taki, czy już wiecie?
    O kim mowa, czy zgadniecie? (Tygrysek)
  1. Proszę spytać dziecka o jego ulubioną książkę, niech opowie o swoim ulubionym bohaterze.
  1. Niech Państwa pociecha wybierze wszystkie książki, które są jej ulubionymi i położy na podłodze.
  • Niech policzy ile ich jest
  • Niech uszereguje od najmniejszej do największej
  1. Kolorowanka- dziewczynki            chłopcy

 

Wtorek, 21.04

 

  1. „Moja ulubiona piosenka z bajki”– niech dziecko wybierze ulubioną piosenkę z bajki i niech przedstawi ją wszystkim domownikom. Tańce do piosenki mile widziane!
  2. „Jak zrobić papier czerpany?”– proszę pokazać dzieciom film i wytłumaczyć co się w nim znajduje. Link https://www.youtube.com/watch?v=Sr_0Au-_nS4. Jeśli mają Państwo czas, możliwości i chęci można samodzielnie wykonać papier czerpany, z pewnością będzie to niezwykłe doświadczenie dla dzieci!
  3. „Okładka mojej ulubionej książki”– niech dziecko wykona własnoręcznie, przy użyciu dowolnych materiałów okładkę swojej ulubionej książki.Środa, 22.04
    1. Jak powstaje książka?– link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
    2. „Co rysujesz?”– zabawa z domownikami. Proszę usiąść w siadzie skrzyżnym, jeden za drugim i rysować po plecach następnej osoby. Zadaniem pozostałych osób jest odgadnięcie co zostało narysowane.
    3. Wierszyk do nauki o książce:

    „Dbaj o książki, szanuj, doceniaj
    nie gnieć karteczek i nie wydzieraj
    podziel się wiedzą, radością i magią
    szanuj więc książki i im pomagaj”.

    Źródło: https://miastodzieci.pl/piosenki/ksiazki/

    1. Propozycje zabaw ruchowych :

Czwartek, 23.04

  1. Co można kupić w księgarni? Proszę zapytać dziecko, czy wie co to jest księgarnia, może kiedyś tam było? Czy wie co można tam kupić? Proszę spytać, czy da się tam kupić następujące przedmioty:
  • Książki
  • Lody
  • Kredki
  • Mleko
  • Kolorowanki
  • Komiks
  • Chleb
  1. Pracuję w księgarni!

Zabawa w księgarnię- niech dziecko zbierze przedmioty, które można kupić w księgarni, teraz można pobawić się w prawdziwego pracownika księgarni! Można ustalić ceny rzeczy i wykorzystać do tego monety!

  1. Internetowa kolorowanka

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-rega%C5%82-ksi%C4%85%C5%BCkami_10972.html

Piątek, 24.04

  1. Co to jest biblioteka?

Link do bajki o Śwince Peppie w bibliotece: https://www.youtube.com/watch?v=6UVJZDmTipI

  1. Moja własna książka– niech dziecko spróbuje stworzyć własną książkę. Proszę pomóc  dziecku skleić kilka kartek i gotowe! Teraz można wypełnić książkę różnymi rysunkami.
  2. „Znajdź 5 rzeczy”– Zabawa polega na wyborze koloru. Zadaniem dziecka jest przyniesienie w jak najszybszym czasie wszystkich rzeczy w tym kolorze.