Propozycje zajęć i zabaw dla Gumisiów na tydzień 20-24.04
Grupa : Gumisie 2019-2020
PONIEDZIAŁEK:
W tym tygodniu przyjrzymy się pracy rolnika. Poniżej zamieszczam wiersz z przewodnika, zabawę ruchową i dydaktyczną. Porozmawiajcie o treści wiersza (pod spodem znajdują się pytania pomocnicze). Na jego postawie uzupełnijcie tabelkę i pobawcie się w zabawę ruchową „Orzemy pole”.
WTOREK:
- Rozpocznijcie dzień od zabawy naśladowczej:
- Poproście dzieci, żeby narysowały i wycięły sylwety, które będą potrzebne do kolejnego zadania:
3x świnka
5x krowa
2x koza
4x cielątko
1x traktor
4x przyczepa
2x kombajn
- „Praca rolnika” – zabawa dydaktyczna. Wcześniej przygotowane sylwety rozłóżcie na stole lub na podłodze (w zależności, gdzie będziecie się bawić). Dzieci będą nimi manipulować, dokładać, odkładać i rozwiązywać następujące zadania:
- W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
- W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
- Na podwórku stoi 1 traktor, 4 przyczepy i kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?
- Gra interaktywna ćwicząca spostrzegawczość „Zwierzęta wiejskie”. Poproście dzieci, aby nazwały każde odnalezione zwierzę, nazwę wyklaskały (podzieliły na sylaby). Może uda się również dzieciom nazwać pierwszą i ostatnią głoskę?
https://www.janauczycielka.blog/2020/04/cwiczymy-spostrzegawczosc-zwierzeta.html?fbclid=IwAR3Bulrdwj4r7vQzZpGYKxCCldjD1vlgBC4beMfDzZq58s4NNHt1MXp8RDA
ŚRODA:
- Dyktando matematyczne – przygotujcie kartkę i kredki i poproście dzieci, aby narysowały farmę według instrukcji:
- Na środku narysuj oborę.
- Po prawej stronie narysuj traktor.
- Obok traktora narysuj rolnika.
- Po lewej stronie narysuj jedną krowę.
- Obok krowy narysuj cielątko.
- w lewym górnym rogu narysuj słońce.
- Na dole kartki narysuj trawę.
- W prawym dolnym roku narysuj 5 kwiatków.
Podpisaną pracę zachowajcie i przynieście do przedszkola (gdy już do niego wrócimy).
- W linku poniżej znajduje się animacja o maszynach rolniczych. Spróbujcie wspólnie zgadnąć jak się nazywają i do czego służą, zanim jeszcze zostanie to pokazane.
https://www.youtube.com/watch?v=nhBm9se9M4o
- Z klocków dostępnych w domu zbudujcie farmę. Postarajcie się, żeby była jak najbardziej szczegółowa. Może uda wam się zbudować farmę lub maszyny, które były w filmiku powyżej?
CZWARTEK:
- Przeczytajcie opowiadanie zamieszczone poniżej i spróbujcie odpowiedzieć na pytania, które znajdują się pod nim.
- Zróbcie listę składników, które są potrzebne do upieczenia chleba. Sprawdźcie, czy macie je wszystkie w domu. Jeżeli nie, to wpiszcie je na listę zakupów i spróbujcie wspólnie upiec chleb. Możecie to zrobić już dzisiaj, albo dopiero wtedy, gdy kupicie wszystkie potrzebne składniki.
- W linku poniżej znajdują się zajęcia z rytmiki dla dzieci.
PIĄTEK:
- Na zakończenie tygodnia omówimy bardzo ważną rzecz, jaką jest bezpieczne zachowanie na wsi. Poniżej zamieszczam link do kursu dla dzieci, który składa się z trzech modułów po 20 minut. Każdy moduł zakończony jest quizem, który pomoże w zapamiętaniu i utrwaleniu najważniejszych informacji. Poproście o pomoc w przejściu przez ten kurs starsze rodzeństwo lub rodziców. Nie musicie robić go całego od razu. Powodzenia! 😉
https://prewencja.krus.gov.pl/mod/scorm/view.php?id=3
- Wybierzcie sobie jedną z zasad bezpiecznego zachowania na wsi i ją zilustrujcie. Napiszcie na dole rysunku jaka to zasada oraz podpiszcie ją datą i imieniem.
- Improwizacja muzyczna do piosenki „Lato na wsi”. Jeżeli macie jakiś instrument w domu, to spróbujcie zagrać w rytm piosenki podanej poniżej. Jeżeli nie macie żadnego instrumentu, to możecie go bardzo łatwo stworzyć. Mogą to być garnki i drewniana łyżka czy grzechotka wykonana z butelki i grochu.
Źródło:
- Przewodnik metodyczny „Tropiciele”3, pięciolatek
- www.janauczycielka.blog
- www. youtube.com
- www.prewencja.krus.gov.pl