Propozycje zajęć i zabaw dla Gumisiów na tydzień 20-24.04

Propozycje zajęć i zabaw dla Gumisiów na tydzień 20-24.04

PONIEDZIAŁEK:

W tym tygodniu przyjrzymy się pracy rolnika. Poniżej zamieszczam wiersz z przewodnika, zabawę ruchową i dydaktyczną. Porozmawiajcie o treści wiersza (pod spodem znajdują się pytania pomocnicze). Na jego postawie uzupełnijcie tabelkę i pobawcie się w zabawę ruchową „Orzemy pole”.

img-8858img-8860

WTOREK:

  • Rozpocznijcie dzień od zabawy naśladowczej:

img-8863

  • Poproście dzieci, żeby narysowały i wycięły sylwety, które będą potrzebne do kolejnego zadania:

3x świnka

5x krowa

2x koza

4x cielątko

1x traktor

4x przyczepa

2x kombajn

  • „Praca rolnika” – zabawa dydaktyczna. Wcześniej przygotowane sylwety rozłóżcie na stole lub na podłodze (w zależności, gdzie będziecie się bawić). Dzieci będą nimi manipulować, dokładać, odkładać i rozwiązywać następujące zadania:
  1. W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
  2. W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
  3. Na podwórku stoi 1 traktor, 4 przyczepy i kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?
  • Gra interaktywna ćwicząca spostrzegawczość „Zwierzęta wiejskie”. Poproście dzieci, aby nazwały każde odnalezione zwierzę, nazwę wyklaskały (podzieliły na sylaby). Może uda się również dzieciom nazwać pierwszą i ostatnią głoskę?

 

https://www.janauczycielka.blog/2020/04/cwiczymy-spostrzegawczosc-zwierzeta.html?fbclid=IwAR3Bulrdwj4r7vQzZpGYKxCCldjD1vlgBC4beMfDzZq58s4NNHt1MXp8RDA

ŚRODA:

  • Dyktando matematyczne – przygotujcie kartkę i kredki i poproście dzieci, aby narysowały farmę według instrukcji:
  1. Na środku narysuj oborę.
  2. Po prawej stronie narysuj traktor.
  3. Obok traktora narysuj rolnika.
  4. Po lewej stronie narysuj jedną krowę.
  5. Obok krowy narysuj cielątko.
  6. w lewym górnym rogu narysuj słońce.
  7. Na dole kartki narysuj trawę.
  8. W prawym dolnym roku narysuj 5 kwiatków.

Podpisaną pracę zachowajcie i przynieście do przedszkola (gdy już do niego wrócimy).

  • W linku poniżej znajduje się animacja o maszynach rolniczych. Spróbujcie wspólnie zgadnąć jak się nazywają i do czego służą, zanim jeszcze zostanie to pokazane.

https://www.youtube.com/watch?v=nhBm9se9M4o

  • Z klocków dostępnych w domu zbudujcie farmę. Postarajcie się, żeby była jak najbardziej szczegółowa. Może uda wam się zbudować farmę lub maszyny, które były w filmiku powyżej?

CZWARTEK:

  • Przeczytajcie opowiadanie zamieszczone poniżej i spróbujcie odpowiedzieć na pytania, które znajdują się pod nim.

img-8877 img-8875

  • Zróbcie listę składników, które są potrzebne do upieczenia chleba. Sprawdźcie, czy macie je wszystkie w domu. Jeżeli nie, to wpiszcie je na listę zakupów i spróbujcie wspólnie upiec chleb. Możecie to zrobić już dzisiaj, albo dopiero wtedy, gdy kupicie wszystkie potrzebne składniki.
  • W linku poniżej znajdują się zajęcia z rytmiki dla dzieci.

PIĄTEK:

  • Na zakończenie tygodnia omówimy bardzo ważną rzecz, jaką jest bezpieczne zachowanie na wsi. Poniżej zamieszczam link do kursu dla dzieci, który składa się z trzech modułów po 20 minut. Każdy moduł zakończony jest quizem, który pomoże w zapamiętaniu i utrwaleniu najważniejszych informacji. Poproście o pomoc w przejściu przez ten kurs starsze rodzeństwo lub rodziców. Nie musicie robić go całego od razu. Powodzenia! 😉

https://prewencja.krus.gov.pl/mod/scorm/view.php?id=3

  • Wybierzcie sobie jedną z zasad bezpiecznego zachowania na wsi i ją zilustrujcie. Napiszcie na dole rysunku jaka to zasada oraz podpiszcie ją datą i imieniem.

 

  • Improwizacja muzyczna do piosenki „Lato na wsi”. Jeżeli macie jakiś instrument w domu, to spróbujcie zagrać w rytm piosenki podanej poniżej. Jeżeli nie macie żadnego instrumentu, to możecie go bardzo łatwo stworzyć. Mogą to być garnki i drewniana łyżka czy grzechotka wykonana z butelki i grochu.

 

Źródło:

  1. Przewodnik metodyczny „Tropiciele”3, pięciolatek
  2. www.janauczycielka.blog
  3. www. youtube.com
  4. www.prewencja.krus.gov.pl