W piątek 27.11 odbyło się uroczyste wręczenie nagród dzieciom , które brały udział w konkursie fotograficznym. Wszystkim bardzo serdecznie dziękujemy za wzięcie udziału oraz gratulujemy zwycięzcom 🙂
Dnia 27 listopada obchodziliśmy 4 urodzinki Emilki, Hani B., Jasia.
Rozpoczęliśmy od życzeń, laurek, gromkiego sto lat i poczęstunku. Potem były zabawy przy tanecznej muzyce z balonami i piszczałkami. To był dzień pełen wrażeń 🙂
Dnia 26 listopada odbył się w grupie ,,Misiaków” konkurs recytatorski.
Ze względu na pandemie nie mogliśmy zaprosić z okazji obchodów święta Pluszowego Misia żadnych gości z zewnątrz. Postanowiliśmy zorganizować konkurs wewnątrz grupy, jedynie dla chętnych. Ci najodważniejsi, czyli Emila, Ala i Olek, nauczyli się wiersza o misiu i go zaprezentowali przed starszymi dziećmi z grup z naszego przedszkola.
Dzieci z grupy II wraz z rodzicami brały udział w przedszkolnym konkursie fotograficznym „Ruszam się z mamą i tatą”. W piątek odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. I miejsce zajęła Michalinka z rodziną, a III miejsce Leoś Z. z bratem i rodzicami. Nagrody i dyplomy otrzymali również Tola i Tymek. Wszystkim serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział w konkursie.
Zaczynamy dziś Misiowy tydzień. A to z okazji nadchodzącego Światowego Dnia Pluszowego Misia, 25 listopada. Szczycimy się nazwą naszego przedszkola Pluszowy Misiaczek. Pluszowy Miś to nasz przyjaciel. Nauczmy się zatem piosenki o naszym ukochanym Misiu w języku angielskim.
„ Moja jesienna kreacja” – projektowanie i wykonanie jesiennych strojów z bibułek, gazet i kawałków dostępnego materiału.
„W mojej szafie” – segregowanie ubrań na te, które nosi się latem i te, które zakładamy kiedy na dworze jest zimno.
Czwartek (19.11.2020) :
„Jesienny zestaw” – nazywanie ubrań, które zakładamy kiedy jest zimno. Dzielenie nazw części garderoby na sylaby i segregowanie ich do koszy w zależności od liczby sylab w nazwie. Wyodrębnianie pierwszej głoski.
„Tańcowała igła z nitką” – pamięciowe opanowanie treści wiersza J. Brzechwy.
Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła na przód – nitką za nią:
„ Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą – nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!
„Kolorowe bluzeczki” – zabawa badawcza na podstawie książki „ Moje pierwsze eksperymenty – małe eksperymenty z wielkim skutkiem”
Piątek (20.11.2020) :
„Rodzinna gimnastyka” z wykorzystaniem gazet.
Marsz po obwodzie koła w rytm tamburyna ( lub innego instrumentu) z gazetą w ręce, w momencie przestania grania przez rodzica, dziecko staje na baczność z gazetą na głowie, na jednej nodze, z gazetą między kolanami.
„Piłeczki” – zgniecenie gazety w kulkę, podrzucanie jej prawą ręka, lewą ręką, oburącz, przerzucanie z ręki do ręki.
„Tocz się tocz piłeczko” – dzieci siedzą w siadzie klęcznym i próbują przesuwać kulkę do przodu przez dmuchanie na nią.
„Raki ” – czworakowanie z gazetą na brzuchu.
„Rzuć do celu” – wrzucanie kulek z gazet do kosza.
„Zabawa na b” – podawanie przykładów słów zaczynających się głoską „b”.
Poniedziałek (23.11.2020) :
Od owcy do swetra – historyjka obrazkowa.
Opowiedz co się dzieje na każdym obrazku. Powiedz skąd mamy wełnę z której powstają swetry. Jakie jeszcze ubrania mogą być zrobione z wełny. Czytanie globalne wyrazów; owca, wełna. Podziel na sylaby wyraz owca, wełna.
Wesoły baranek – praca plastyczna, można wypełnić kontur włóczką lub watą, pokolorować kopytka, głowę i ogonek.
w związku z zaistniałą sytuacją nie możemy zobaczyć się przez najbliższe dni w naszym Przedszkolu, dlatego zamieszczamy dla Was propozycje zadań do zrealizowania w domu. Poniżej znajdują się pliki z zadaniami.
1.„Do czego potrzebuję…?” – test niedokończonych zdań
Dzieci rysują różne części ciała i opowiadają, do czego są im potrzebne
2.„Boogie-woogie” – taniec z pokazywaniem i nazywaniem części ciała
3.„Co w sobie lubię, co lubię w tobie” – zabawy w parach i z wykorzystaniem lusterek; rozwijanie umiejętności językowych dzieci; wzmacnianie ich poczucia własnej wartości
19.11.2020 r. (czwartek)
Temat dnia: „Dbamy o higienę”
1.„Kolorowa kąpiel” – malowanie farbami na dużym formacie w oparciu o opowiadanie rodzica
2.„Na zdrowie” – rozmowa z dziećmi w oparciu o wiersz B. Lewandowskiej:
Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.
3.Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia logopedyczne do wyboru
1.„Gdzie to wrzucamy?” – rozmowa z dziećmi w oparciu o plakat/rysunek/zdjęcie dotyczący segregacji odpadów;
2.„Segregujemy odpady” – zajęcia praktyczne z wykorzystaniem worków do segregacji śmieci i przedmiotów wykonanych z różnego rodzaju materiałów; przeliczanie zawartości worków i porównywanie ilości
3.„Ekologiczny transparent” – wykonanie transparentu dowolną techniką plastyczną z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
23.11.2020 rok (poniedziałek)
Temat dnia: „Misiowe sprawy”
1.„Misiowe sny” – ilustrowanie wiersza W. Chotomskiej pt. „Sen niedźwiedzia”:
Założył niedźwiedź
piżamę burą,
przykrył się ciepłą
niedźwiedzią skórą
i słodko śpi.
Śnią mu się teraz
lipy pachnące,
zioła na łące,
pszczoły brzęczące,
miód mu się śni.
2.„Misiowe wędrówki” – ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej