Propozycje zajęć dla dzieci na okres 18.-23.11.2020
Grupa : Gumisie 2020-2021
18.11.2020 r. (środa)
Temat dnia: „Znam swoje ciało”
1.„Do czego potrzebuję…?” – test niedokończonych zdań
Dzieci rysują różne części ciała i opowiadają, do czego są im potrzebne
2.„Boogie-woogie” – taniec z pokazywaniem i nazywaniem części ciała
3.„Co w sobie lubię, co lubię w tobie” – zabawy w parach i z wykorzystaniem lusterek; rozwijanie umiejętności językowych dzieci; wzmacnianie ich poczucia własnej wartości
19.11.2020 r. (czwartek)
Temat dnia: „Dbamy o higienę”
1.„Kolorowa kąpiel” – malowanie farbami na dużym formacie w oparciu o opowiadanie rodzica
2.„Na zdrowie” – rozmowa z dziećmi w oparciu o wiersz B. Lewandowskiej:
Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.
3.Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia logopedyczne do wyboru
20.11.2020 r. (piątek)
Temat dnia: „Ratujemy naszą planetę”
1.„Gdzie to wrzucamy?” – rozmowa z dziećmi w oparciu o plakat/rysunek/zdjęcie dotyczący segregacji odpadów;
2.„Segregujemy odpady” – zajęcia praktyczne z wykorzystaniem worków do segregacji śmieci i przedmiotów wykonanych z różnego rodzaju materiałów; przeliczanie zawartości worków i porównywanie ilości
3.„Ekologiczny transparent” – wykonanie transparentu dowolną techniką plastyczną z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
23.11.2020 rok (poniedziałek)
Temat dnia: „Misiowe sprawy”
1.„Misiowe sny” – ilustrowanie wiersza W. Chotomskiej pt. „Sen niedźwiedzia”:
Założył niedźwiedź
piżamę burą,
przykrył się ciepłą
niedźwiedzią skórą
i słodko śpi.
Śnią mu się teraz
lipy pachnące,
zioła na łące,
pszczoły brzęczące,
miód mu się śni.
2.„Misiowe wędrówki” – ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej
3.„Kratka po kratce” – ćwiczenie grafomotoryczne
źródła:
- Gawrońska B., Raczek E.: „Tropiciele”. Przewodnik metodyczny 1., WSiP 2017
2. www.youtube.com
3. www.superkid.pl
4. www.misie.com.pl/wp-misie/kategorie-czytelni/wiersze-o-misiach-i-niedzwiedziach/