Propozycje zabaw/ zajęć dla Niedźwiadków (06-08.05.2020) ciąg dalszy t.kompleksowego „Jak powstaje książka?”

Propozycje zabaw/ zajęć dla Niedźwiadków (06-08.05.2020) ciąg dalszy t.kompleksowego „Jak powstaje książka?”

ŚRODA:

  • Zabawy przy muzyce z wykorzystaniem dostępnych instrumentów; próba rozróżniania dźwięków długich i krótkich
  • „Mali graficy” – zabawa grafomotoryczna ( literopodobne szlaczki) wybór dowolny
  • img_20200507_092354

CZWARTEK:

  • „Ile książek mamy na półce?” – zabawa matematyczna; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 i więcej
  • „Zakładka do książki” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna (z wyk.dostępnych materiałów)
  • img_20200507_092505
  • „Dbamy o książki” – zabawa manualna; owijanie książek w papierowe okładki

PIĄTEK:

  • „Jak powstaje książka?” – zabawa słowotwórcza; rozwijanie umiejętności w obszarze językowym; monitoring wiadomości na temat książek na podstawie filmu: https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
  • img_20200507_092558
  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet
  • „Książki w pudełku” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem liczmanów
  • img_20200507_092628

DODATKOWO :

  •  wirtualna wycieczka do biblioteki: https://www.youtube.com/watch?v=93z-FtbJso4
  • Ćwiczenia prawidłowego przeprowadzenia syntezy głoskowej. Nauczyciel ( dorosły) mówi wyraz głoskując a dziecko odgaduje co nauczyciel (dorosły) powiedział, lub wskazać odpowiedni obrazek. Np.-  k- o- t   /kot/
    – r- y- b- a /ryba/
    – o- k- n- o  /okno/
  • Zabawa w kończenie wyrazów. Nauczyciel (dorosły) mówi początek wyrazu a dziecko kończy. Można posługiwać się obrazkami i wówczas dziecko znajduje wszystkie obrazki zaczynające się na daną sylabę. Np.,ma……

    Ko…
    Ba….
    Ta…… i inne

  • Dobieranie par obrazków (wyrazów) zaczynających się daną głoską. Np.,a jak…………
    d jak………….
    k jak…………
    m jak…………

    ( źródło: przedszkola.edu.pl)

  • Wykonanie obrazków do swojej ulubionej książeczki. Spięcie kartek w całość. Zaprojektowanie strony tytułowej.