Propozycje zajęć dla Niedźwiadków na okres 20.- 24.04.2020 r.

Propozycje zajęć dla Niedźwiadków na okres 20.- 24.04.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ

„DBAM O ZDROWIE”

 

ZADANIA DO REALIZACJI:

PONIEDZIAŁEK:

  • „Dla każdego coś zdrowego” – słuchanie wiersza Stanisława Kraszewskiego. Rozmowa na temat zdrowego odżywiania się : co powinniśmy jeść, byśmy byli zdrowi?, dlaczego trzeba jeść dużo warzyw i owoców?, co można przyrządzać z warzyw i owoców?

 

„ Dla każdego coś zdrowego”

 

Jeśli chcesz się żywić zdrowo,

jadaj zawsze kolorowo!

Jedz owoce i jarzyny,

to najlepsze witaminy!

Jedz razowce z grubym ziarnem,

zdrowe jest pieczywo czarne!

Na kanapkę, prócz wędliny,

połóż listek zieleniny!

I kapusta, i sałata,

w witaminy jest bogata!

Oprócz klusek i kotleta

niech się z jarzyn składa dieta!

Mleko, jogurt, ser, maślanka

– to jest twoja wyliczanka!

Chude mięso, drób i ryba

to najlepsze białko chyba!

Sok warzywny, owocowy,

kolorowy jest i zdrowy!

Sosy lepsze są niż tłuszcze,

niech się w tłuszczu nic nie pluszcze!

Zostaw smalec, dolej olej ,

niech na olej będzie kolej!

Dobra także jest oliwa,

bo dla zdrowia sprawiedliwa!

 

  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem płotków; doskonalenie umiejętności przeskakiwania przez poziome przeszkody
  • Zabawa pantomimiczna: „ Jaki sport lubię?”

WTOREK:

  • Zdrowy posiłek – zabawa w zespołach z wyk. jednorazowych talerzyków oraz kopert z obrazkami produktów przeznaczonych do przygotowania śniadania.
  • „To służy zdrowiu, to szkodzi zdrowiu” – praca plastyczna – plakat z podziałem na zespoły.
  • „ Skoki na skakance” – z nogi na nogę, obunóż, rozwijanie koordynacji ruchowej
  • Czytanie globalne wyrazów związanych ze zdrowiem np: SPORT, ZDROWIE, ZĘBY, GIMNASTYKA, OWOCE, MLEKO.

ŚRODA:

  • „Gdyby moje ciało mogło mówić” – zabawa słowna z wyk. obrazków (części ciała np. oko, usta, ucho, głowa, ręka) na podstawie wylosowanego obrazka dziecko wyjaśnia jak utrzymać daną część ciała w dobrym zdrowiu,
  • Powtórz za mną – zabawa muzyczna z wyklaskiwaniem usłyszanego rytmu
  • „ Co by było, gdybyśmy się nie myli?” – twórcze rozmowy z dziećmi.
  • Zabawa ruchowa rzutna „Rzut do kosza za punkt”

CZWARTEK:

  • „Owocowy ludzik” – praca przestrzenna z wyk. gotowych elementów (papierowych szablonów owoców) planowanie pracy na ograniczonym polu.
  • „Sałatka owocowa”- zajęcia kulinarne. Przed przygotowaniem się do pracy: dokładne umycie rąk, przypomnienie o zachowaniu bezpieczeństwa podczas wykonywania sałatki, posługiwanie się nożem
  • ćw. oddechowe – puszczanie baniek mydlanych podczas swobodnej zabawy

PIĄTEK:

  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem woreczków – doskonalenie umiejętności zachowania równowagi
  • „Każde dziecko dobrze wie, co jest zdrowe, a co nie” – burza mózgów na temat zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych (monitoring wiadomości)
  • „Myjemy ręce” – zw. uwagi na technikę mycia rąk (wzajemna kontrola)

DODATKOWO:

  • JAK PRZEKONAĆ DZIECKO DO MASECZKI :

Maseczki dla smokow