Propozycje zajęć dla Niedźwiadków (30.03-03.04.2020)
Grupa : Niedźwiadki 2019-2020
Temat kompleksowy: PRACOWITA WIOSNA
Poniedziałek, 30.03.2020 r.
Temat dnia: Wiosenne porządki w domu
1. „Wiosenne porządki” – praca z wierszem Jana Brzechwy. Rozmowa dotycząca jego treści.
2. „Rób, to co ja”- ćw. gimnastyczne ze zmieniającym się prowadzącym; wykonywanie ruchów naśladujących: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp.
3. „Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem przyborów służących do prac porządkowych w domu (dzielenie wyrazów na sylaby)
4. „Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – rozmowa z dziećmi
Wtorek, 31.03.2020 r.
Temat dnia: Porządki w ogródku
1. „Wiosenne prace w ogrodzie” – praca z obrazkiem. Odpowiadanie na pytania zadawane przez N. określanie przeznaczenia oraz nazwy narzędzi ogrodniczych.
2. „Zielony obrazek” – malowanie farbami na dużym kartonie tego, co jest koloru zielonego.
3. „Jakie to narzędzie?”- zabawa słuchowa; głoskowanie przez N nazw przyborów i odgadywanie ich nazw przez dzieci (grabie, łopata, konewka, wąż ogrodniczy, sekator, motyka)
Środa, 01,04,2020 r.
Temat dnia: Co się dzieje w szklarni?
1. „Jasno, ciepło, mokro” – eksperyment z wykorzystaniem wcześniej przygotowanej uprawy fasoli, cebuli i rzeżuchy.
2. „Muzyczne opowieści” – gra na dowolnych przyborach wydobywających dźwięki. Powtarzanie usłyszanego rytmu granego przez kolegę z pary.
3. Ćwiczenia logopedyczne
Czwartek, 02.04.2020 r.
Temat dnia: W ptasich gniazdach
1. „Ptaki w gnieździe”- lepienie z plasteliny lub masy solnej z wyk. wytłoczki do jajek, kolorowych piórek, kolorowego papieru, kleju, nasion fasoli i grochu.
2. „Powiedz, ile” – doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 10 (zabawy w parach z wykorzystaniem klocków)
3. „ Kalambury” – zagadki związane ze zdrowiem, higieną
Piątek, 03,04.2020 r.
Temat dnia: Wiosna lubi zielone
1. „Zdanie z wyrazem zielony” – zabawa słownika z wyk. kolorowych klocków lub guzików.
2. Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem płotków; doskonalenie umiejętności przeskakiwania przez poziome przeszkody
3. „Lubię wiosnę bo…” – dokończ zdanie;