PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA NIEDŹWIADKÓW (23.03.2020 – 27.03.2020)

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA NIEDŹWIADKÓW (23.03.2020 – 27.03.2020)

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ

„Oznaki wiosny”

 

ZADANIA DO REALIZACJI:

PONIEDZIAŁEK:

  • „Prawda czy fałsz?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic mówi zdanie o tematyce wiosennej, a dziecko określa czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe
  • „Najpiękniejszy kwiat wiosenny” – nagranie krótkiego filmiku na temat swojego najbardziej lubianego wiosennego kwiatu
  • „Zrób tyle, ile… – zabawa ruchowa z wykorzystaniem kartek z cyframi 1-10. Rodzic (potem dziecko) pokazuje wybraną przez siebie liczbę i określa, jaką czynność dziecko ma wykonać (ćw. gimnastyczne)

WTOREK:

  • „Kto pierwszy znajdzie wiosnę?” – konstruowanie gry planszowej (zdjęcie)

5

  • „Co lubi wiosna?”- podział na sylaby, wyodrębnianie głoski w początku i na końcu wyrazu; motyl, bazie, ptaki, tulipany, biedronki, krokusy, stokrotki, żonkile,
  • ćw. grafomotoryczne (zdjęcie)

1 2

ŚRODA

  • „Polka fasolka” – poznanie słów piosenki Stanisława Karaszewskiego; pamięciowe opanowanie tekstu piosenki

Co tam sadzi pan Jeremi?

Sadzi w polu fa- so- lę!

Po ziarenku bęc! – do ziemi.

„Jaki – taki plon zbio – rę !”

Ref: Do- re -mi

fa – sol- la

fa – sol- la – si -do!

Do- re -mi

fa – sol- la

fa – sol- la – si -do!

Już po tyce w górę pnie się

Wesolutka fa- so – la!

Pan Jeremi worek niesie:

„Hop, fasolo do wo – ra!”

Ref: Do re mi …

Prosi żonę pan Jeremi:

„Żono łuskaj fasolę

i fasolę gotujże mi,

zanim wrócę w pole!”

Ref: Do re mi …

  • „Kwiaty na parapecie” – (zdjęcie)

3

  • Spontaniczne rozmowy z dziećmi dotyczące nadchodzącej wiosny (cechy charakterystyczne wiosny)

CZWARTEK:

  • „Tajemnica małego nasionka” – słuchanie opowiadania J. Wasilewskiej; rozmowa na podstawie treści opowiadania (ZDJĘCIE)

4

  • „Co idzie z wiosną?” – praca plastyczna. Malowanie oznak wiosny na kartce Z wykorzystaniem dostępnych materiałów
  • „Bazie na wierzbie” – zabawa matematyczna (obrazek przedstawiający gałązki wierzbowe z baziami)

 

PIĄTEK:

  • „Wiosenne zagadki” – układanie i rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennych kwiatów
  • „Kwiaty rosną” – ćwiczenia gimnastyczne z elementem wyprostnym (stanie na palcach jak najdłużej  z wyciągniętymi rękoma jak najwyżej)
  • „Wiosenne porządki” – przeglądanie garderoby, wybieranie odzieży, która będzie przydatna wiosną

 

Źródła:

– TROPICIELE – PRZEWODNIK METODYCZNY 3

Sześciolatek – Roczne przygotowanie przedszkolne

Beata Gawrońska, Emilia Raczek