Propozycje zajęć dla dzieci na okres 18.-22.05.2020

Propozycje zajęć dla dzieci na okres 18.-22.05.2020

Grupa : Niedźwiadki

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ

                                           „ MAMA I TATA”

 

ZADANIA DO REALIZACJI

 

PONIEDZIAŁEK:

  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem woreczków – doskonalenie umiejętności zachowania równowagi
  • „Moi rodzice” – zabawa dydaktyczna
  • img_20200518_162938
  • Ćwiczenie oddechowe: w postawie rozkrok obunóż. Wdech z jednoczesnym wznosem ramion bokiem w górę, Wydech z jednoczesnym opustem ramion bokiem w dół.
  • Zabawa w dobieranie wyrazów na określoną głoskę, tworzenie ciągów wyrazowych – („Teraz będziemy mówić wyrazy na literę a” itp.)

WTOREK:

  • Domowe porządki” – zabawa matematyczna na dywanie
  • „Rodzice przy pracy” – rysowanie kredkami
  • „Praca mrówek” – zabawa ruchowa z elem. czworakowania
  • „Domowi pomocnicy” – zabawa dydaktyczna, rozwiązywanie zagadek
  • img_20200518_163251
  • img_20200518_163257

ŚRODA:

  • „Korale dla mamy” – praca z wykorzystaniem papierowych figur geometrycznych ( samodzielnie wycinanych )
  • img_20200518_163101
  • „Walczyk dla mamy” – osłuchanie z piosenką, rozmowa na temat jej treści

Link: https://www.youtube.com/watch?v=FBeDPOfpVuQs

img_20200518_163148

  • Masażyk z mamą i tatą – masażyk z piórkami

CZWARTEK:

  • „Kruche ciasteczka” – przygotowanie ciastek wg. dowolnego przepisu
  • „Laurka dla rodziców” – wykonanie upominku wg. własnej koncepcji, samodzielne organizowanie sobie miejsca pracy
  • „Tulipan dla mamy i taty” – origami z wykorzystaniem kolorowego papieru

Link: https://www.youtube.com/watch?v=bx4N1KQM8h0

PIĄTEK:

  • „W moim domu” – ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej
  • Pomagamy rodzicom – zabawa dramowa – rozwijanie wyobraźni
  • Segregowanie wyrazów wg ilości sylab, głosek

Rodzic przygotowuje karteczki z różnymi wyrazami (nazwy zwierząt, owoców itp., jeden wyraz na jednej karteczce. Zadaniem dziecka jest przeczytać głośno każdy wyraz (pomaga rodzic), podzielić go na sylaby lub głoski, a następnie przyporządkować do określonej grupy, np. grupy zielonej („Na zielonej kartce połóż te wyrazy, które mają trzy sylaby, a na żółtej te, które mają cztery sylaby”)

GRAFOMOTORYKA:

grafomotoryka-folklor-kwiat-01