PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA GUMISIÓW 06.04-10.04

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA GUMISIÓW 06.04-10.04

PONIEDZIAŁEK:

1. Ten tydzień rozpoczniemy od gimnastyki. W linku poniżej znajduje się gimnastyczna ruletka. Ubierzcie się wygodnie i do dzieła 😉

https://wordwall.net/pl/resource/1155181/%c4%87wiczymy-razem

2. W poniższym linku znajduje się bajka wielkanocna, której autorem jest P. Walczak. Stwórzcie historyjkę obrazkową w oparciu o to opowiadanie.

https://www.bajkidoczytania.pl/wiosenna-bajka-wielkanocna

3. W kolejnym linku znajdują się ćwiczenia obupółkulowe. Można je wydrukować lub narysować samemu. Dodatkowo przygotujcie dwie zakrętki, którymi dzieci będą podążać po śladzie jednocześnie lewą i prawą ręką. Kartkę najlepiej przykleić do stołu, lub unieruchomić czymś ciężkim.

https://drive.google.com/drive/folders/19Hk3nu-x-2m_5QXtzrRLzNySY3HjRDny?fbclid=IwAR0MUepl9hVInSk8cb_a_5omgH8K_C95Vjy-dio9bLll6pERju5uoxwzy4E

WTOREK:

1.Obejrzyjcie prezentację na temat zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Zastanówcie się wspólnie, jak wyglądają te Święta w waszych domach? Jakie macie tradycje? Jak będą te Święta wyglądały w tym roku i dlaczego?

https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM

2. Przygotujcie wspólnie wszystko, co będzie potrzebne do wysiania owsa i rzeżuchy i pozwólcie dzieciom zrobić to samodzielnie.

3. „Pisanki z wydmuszek” – robienie wydmuszek to nie tylko dobra zabawa, ale też przy okazji ćwiczenia logopedyczne usprawniające aparat mowy i powiększające pojemność płuc. Wytłumaczcie dzieciom, w jaki sposób robi się wydmuszki i przy waszej niewielkiej pomocy, pozwólcie dzieciom wykonać je samodzielnie. Dodatkowo przygotujcie talerzyki z farbami. Wydmuszkę obtoczcie najpierw w jednej farbie, a później w drugiej. Wyjdą wam piękne, marmurkowe pisanki. Tak pomalowane wydmuszki nabijcie na patyk do szaszłyka i włóżcie w kawałek styropianu. Jeżeli nie macie, to możecie wbić w doniczkę z ziemią (Ja w zeszłym roku swoje wydmuszki suszyłam w doniczkach z kwiatami;) ). Wyschnięte wydmuszki będą świetną ozdobą wielkanocnego stroika, ale też będą pięknie wyglądały włożone w owies, który już za kilka dni wam wyrośnie.

4. Wielkanocne karty pracy – w linku poniżej możecie pobrać za darmo 10 kart pracy z wielkanocnymi szlaczkami. Wydrukujcie je dzieciom, niech w wolnych chwilach w ciągu całego tygodnia je robią. Możecie również na stronie poszukać innych kart pracy. Nie zapomnijcie ich podpisać imieniem dziecka i datą. Gdy wrócimy do przedszkola, to karty trafią do teczek dzieci.

https://eduzabawy.com/karty_pracy/szlaczki2/wielkanoc/

ŚRODA:

  1. Zabawa matematyczna „Wielki gwar w kurniku”

Przygotujcie sylwety potrzebne do zabawy. Dzieci będą nimi manipulowały, dokładały, odkładały i rozwiązywały zadania.

a) W kurniku mieszka 7 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?

b) W kurniku po prawej stronie są 4 grzędy, po lewej stronie też są 4 grzędy. Ile grzęd jest w kurniku?

c) Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 5 kurczątęk białych. Ile kwoka ma razem pisklaków?

d) W kurniku było 8 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 5 kur wybiegło z kurnika. Ile kur zostało w środku?

2. Przygotujcie kolorowy papier, nożyczki, klej, farby, brokat itp. i wykonajcie kartkę Wielkanocną. Jeżeli mieszkacie w bloku, to możecie napisać na niej życzenia dla sąsiadów i powiesić ją na tablicy ogłoszeń, która znajduje się na klatce. Wszystkim zrobi się milej 😉 W linku poniżej jest kilka inspiracji, ale kartkę możecie stworzyć taką, jaką tylko chcecie. Miłej pracy 😉

https://oliloli-newlife.com/2017/03/13-kartek-wielkanocnych-ktore-zrobisz-z.html?fbclid=IwAR1G5OMYrBZHhBBPZY5PGMm3DnQTnm8exjFb_QtEh1m-GhZHRn8OrX8dVPQ

3.  „Pisanki według kodu” to ćwiczenie wprowadzające do świata kodowania. Póki co pokodujemy w ten sposób, a gdy wrócimy do przedszkola, to pobawimy się ozobotem! 😉 W linku są karty do kodowania pisanek. Wersja łatwiejsza i trudniejsza. Trudniejsza polega na tym, że dzieci najpierw muszą sobie w okienku same narysować jajko, a później je ozdobić odpowiednim kolorem i wzorem.

https://drive.google.com/file/d/10A2OvuFpli-Z7VYEQVi9siJ7iqf0xDod/view?fbclid=IwAR2UWCT5aOiEH-V4aqme4AVEa1jlwtqQ9eqq9OPLtSEVsIF4oyg6IQmImVA

 

CZWARTEK:

  1. „Ułóż zdanie z wyrazem…” to zabawa kształtująca u dzieci umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami. Napiszcie na karteczkach hasła, które kojarzą się wam z Wielkanocą np. pisanka, palma, bazie, zając. Wrzućcie je do kubeczka/miseczki i pozwólcie dziecku losować wyrazy, z którymi ma ułożyć zdanie.
  2. Kolejna propozycja to praca plastyczna. Przygotujcie kolorowy papier, pisaki i nożyczki. Odrysujcie rączkę i stwórzcie z niej zająca! W linku poniżej jest instrukcja:

https://onelittleproject.com/handprint-bunnies/?fbclid=IwAR3sn0mYwQLBMN9fsIwO2ZNuu9fnh6WmJk97B0cyebJdkcMQqjEccXerjvQ

3. Nauka tekstu piosenki

Śpiewające Brzdące „Kurka i pisanki”

 

Pewna mała, biała kurka

ukręciła pędzel z piórka

zniosła jaja o poranku

i maluje je na ganku

 

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

 

Sto kolorów nałożyła

listeczkami ozdobiła

przy tym cieszy się i skacze

koko koko głośno gdacze

 

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

ajajaj ajajaj

i pisanki robi z jaj

PIĄTEK:

„Wielkanocny stół”

Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.

Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!

Porozmawiajcie na temat wiersza. Zadajcie dzieciom pytania: Jak wyglądał wielkanocny stół? Co stało na tym stole? Kto przy nim usiadł? Jakie nazwy utworów muzycznych były wymieniane w wierszu? (oberek oraz mazurek jako nazwa ciasta i nazwa utworu muzycznego) Jak myślisz, jak będzie wyglądał nasz stół wielkanocny?

2. Przygotujcie białą kartkę i kredki. Przeczytajcie dzieciom jeszcze raz wiersz. Niech spróbują go narysować. Nie zapomnijcie podpisać pracy imieniem i datą 😉

3. Ubierzcie wygodne ubranie bo czeka was gimnastyka 😉

https://www.youtube.com/watch?v=QZgQYqWzkes

 

Kochani Rodzice i drogie Dzieci,

W tym roku z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzymy Wam przede wszystkim dużo zdrowia i spokoju. Niech te Święta upłyną Wam w ciepłej, rodzinnej atmosferze w gronie najbliższych Wam osób.

Życzą Pani Karina i Pani Ania

Źródło:

  1. www.wordwall.net
  2. www.bajkidopoczytania.pl
  3. facebook: przedszkolne pomysły
  4. www.youtube.com Ewa Płusa
  5. www.eduzabawy.com
  6.  „Tropiciele” Przewodnik metodyczny 3, pięciolatek,
  7. www.oliloli-newlife.com
  8. www.onelittleproject.com
  9. www.youtube.com kanał: Śpiewające Brzdące – Piosenki dla dzieci
  10. www.youtube.com kanał: Calypso Fitness Club