Propozycje zadań dla Niedźwiadków – 13.04.2021

Propozycje zadań dla Niedźwiadków – 13.04.2021

WTOREK:

„To, co pływa, gryzie, piszczy”

  • „W sklepie zoologicznym” – rozmowa na temat wiersza B. Formy.

Ulicami miasta

idzie Maciuś z mamą.

Nagle przed sklepem

na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt:

myszki i szynszyle,

kolorowe ryby.

Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki,

jest też morska świnka,

a w akwarium mieszka

żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie

namówić dziś mamę

i Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.

*** Pytania do dzieci dotyczące treści wiersza:

– Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?

– Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?

– Jak wygląda szynszyla? 

– zadanie: podziel na sylaby nazwy zwierząt występujących w wierszu oraz wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę w ich nazwach;

  • Zestaw zawab ruchowych – propozycje:
    – „Papugi” – zabawa naśladowcza. Dzieci są papugami. Dziecko wykonuje dowolne ruchy – mama, tata, rodzeństwo naśladują.
    – „Papugi” – zabawa z wykorzystaniem drobnych elementów. Dzieci zakrywają je stopami.  Na sygnał- dzieci schodzą z np. woreczków, biegają i udają, że są papugami. Na ponowny sygnał  wracają i znów zakrywają woreczki stopami.
    – „Kotki i myszki” – dzieci – myszki, rodzic kot – chodzi na czworakach. Na hasło: „Idzie kot” – dzieci kulą się i nie ruszają. Kot chodzi  i szuka myszki, która się poruszyła.
    – „Królicze skoki” – dzieci robią przysiad podparty. Na sygnał skaczą – udając króliczki.
    – Maszerujemy:
    * jak czaple (wysoko kolana);
    * jak wróbelki (na palcach);
    * jak bociany (na piętach);
    * jak pingwiny (na zewnętrznej stronie stopy)
  • „Ułóż taki wyraz” – zabawa dydaktyczna. Rodzice pokazują dzieciom wyraz (np. pies, kot, papuga, ryba, łapa, sowa….). Dzieci przez chwilę patrzą, następnie otrzymują kartoniki (kartki) z literami. Z liter starają się ułożyć te wyrazy. Odczytują ułożone wyrazy.