Propozycje zadań dla Gumisiów na okres 12.-16.04.

Propozycje zadań dla Gumisiów na okres 12.-16.04.

Temat kompleksowy: „ABC Ekonomii

Poniedziałek, 12.04.2021 r.

Temat dnia: „Co to są pieniądze?

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowo-naśladowczych rozwijających ogólną sprawność fizyczną
2. „Skąd się biorą pieniądze?” – słuchanie opowiadania W. Czepczyńskiego i Ż. Kupczyk z serii ABC Ekonomii (projekt edukacyjny), poznanie słownictwa związanego ze współczesnymi sposobami płatności,rozumienie skąd się biorą pieniądze i do czego służą – karta pracy nr 3, poznanie różnicy między zawodem i pracą
img_20210409_140008
3. „Jaki to zawód?” – zabawa dydaktyczna, nazywania zawodów i łączenie z ich atrybutami – karta pracy nr 12
img_20210409_140127

Wtorek, 13.04.2021 r.
Temat dnia: „Liczymy pieniądze

1. „Pieniądze” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem imitacji banknotów i monet, odróżnianie banknotów od monet, liczenie, czytanie kwot, Banknoty i monety karta pracy 7
img_20210409_140338
2. „Fabryka pieniędzy” – praca plastyczna techniką kolażu, rysowanie kredkami
3. „Naprawiamy misia” – karta pracy nr 10
img_20210409_140412

Środa, 14.04.2021 r.
Temat dnia: „Wydatki domowe

1. „Wiosenne porządki” – osłuchanie się z piosenką, próba nauki tekstu

2. „Co to jest budżet domowy?” – rozmowa z dziećmi; rozumienie pojęć: potrzeba, zachcianka – karta pracy 9
img_20210409_140454
3. Język angielski
teksty-opowiadan-po-polsku
1618046399706



1618046657850


Czwartek, 15.04.2021 r.
Temat dnia: „Zakupy

1. „Robimy zakupy” – zabawy matematyczne, liczenie pieniędzy z wykorzystaniem imitacji banknotów i monet; karta pracy 20

img_20210409_140537

2. „Reklama” – praca plastyczna w formie plakatu z wykorzystaniem gazetek reklamowych
3. „Reklama” – zabawa dramowa kształcąca umiejętność rozumienia działania reklam i przyjęcia postawy asertywnej

Piątek, 16.04.2021 r.
Temat dnia: „Potrafimy działać

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zabaw z elementem współzawodnictwa w miarę możliwości
2. „W świecie Ekonomii” – monitoring wiedzy i umiejętności dotyczących tematu kompleksowego; znajomości pieniędzy (monety, banknoty), ich przeznaczenia, sposobów płatności, umiejętności oszczędzania; karta pracy 24 (test jednokrotnego wyboru)
img_20210409_140634
img_20210409_140206
3. „Skarbonka” – zachęcenie dzieci do wykonania skarbonki z nieużytków

Źródło:
1. Czepczyński W., Kupczyk Ż.: „ABC Ekonomii, czyli pierwsze kroki w świecie finansów”