Daily Archives: Kwiecień 27, 2020


Propozycje zajęć na wtorek 28.04.2020 gr.III

Grupa : Misie 2019-2020

W kolejnym dniu porozmawiajmy z dzieckiem o Warszawie-stolicy Polski.Można pobawić się z dzieckiem w pociąg do piosenki :”Jedzie pociąg z daleka”a także przeczytać krótką legendę.

Jedzie pociąg z daleka-
sł. i muz. tradycyjne

Jedzie pociąg z daleka,
na nikogo nie czeka.
Konduktorze łaskawy,
zabierz nas do Warszawy. x2
Konduktorze łaskawy,
zabierz nas do Warszawy.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie. x2
Pięknie pana prosimy,
jeszcze miejsce widzimy.
A więc prędko wsiadajcie,
do Warszawy ruszajcie. x2

• „Jak powstała Warszawa?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie legendy Wars
i Sawa.

Wars i Sawa-
Joanna Kończak

Gdy rybak Wars wypłynął na połów, zobaczył w rzece dziwną, wielką rybę. Z ciekawości podpłynął
bliżej. To nie była ryba, ale syrena. Miała ciało pięknej dziewczyny i rybi ogon. Nazywała
się Sawa. Wars zakochał się w syrenie, a ona w nim. Syrena nie chciała dłużej żyć w rzece.
W magiczny sposób ogon Sawy odmienił się w ludzkie nogi. Szczęśliwa para zamieszkała
w chacie nad Wisłą. Pewnego razu zapukał do nich gość. To był książę Ziemomysł, który zgubił
się na polowaniu. Wars i Sawa nie wiedzieli, jak ważna osoba do nich trafiła. Z dobroci przyjęli
wędrowca pod dach, nakarmili i przenocowali. Książę wyznał potem, kim jest. Podziękował
szczerze za pomoc i powiedział: „Ziemie te na zawsze Warszowe zostaną”. Warszawa zyskała
więc swoją nazwę, by wszyscy pamiętali o dobrym sercu Warsa i Sawy.

Możemy dzieciom zadać pytania do treści legendy: Co zobaczył rybak, gdy wypłynął na połów? Co się okazało,
gdy podpłynął bliżej? Jak wyglądała syrena? Jak miała na imię? Co się stało, gdy rybak i syrena
zakochali się w sobie? Gdzie zamieszkała szczęśliwa para? Kto pewnego dnia zapukał do ich chaty?
Wars i Sawa nie wiedzieli, że ten człowiek to książę. Jak go przyjęli? Jak odwdzięczył się książę
gospodarzom? Od czego Warszawa uzyskała swą nazwę?


Ćwiczenia logopedyczne na okres 27.-30.04.2020

Grupa : Aktualności

Ćwiczenia logopedyczne znajdą Państwo pod poniższym linkiem w folderach pod nazwą „Tydzień 6”

https://www.dropbox.com/sh/0h4kpeud246z42m/AACeQj-26QFutIZIQaJXoP6ja?dl=0


Propozycje zajęć dla Niedźwiadków na okres 27.-30.04.

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „KTO TY JESTEŚ?”

Poniedziałek, 27.04.2020 r.

Temat dnia: „Co to jest Polska?”

1. „Co to jest Polska?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem metody burzy mózgów w oparciu o konturową mapę Polski; zwrócenie uwagi na wielką literę w nazwie państwa; odszukanie na mapie swojej miejscowości.

2. „Zwiedzanie Polski” – zabawa ruchowa; rodzic snuje opowieść, a dziecko ilustruje ją ruchem

3. „Polska, flaga, godło, mapa, Warszawa (itp.)” – określanie liczby sylab i głosek podanych wyrazów

Wtorek, 28.04.2020 r.

Temat dnia: „Barwy ojczyste”

1.  „Barwy ojczyste” – zapoznanie dzieci z wierszem Czesława Janczarskiego; nauka na pamięć treści

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

2. „Flaga Polski” – praca plastyczno – techniczna z wykorzystaniem słomki,kleju i kolorowego papieru

3. „Szukamy głoski f” – zabawa dydaktyczna; wyszukiwanie w domu przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „f”

Środa, 29.04.2020 r.

Temat dnia: „Mazurek Dąbrowskiego”

1.„Kiedy jest grany hymn narodowy?  – rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci o uroczystościach państwowych, zawodach sportowych, igrzyskach olimpijskich i innych okolicznościach, podczas których można usłyszeć hymn państwowy

2. „Mazurek Dąbrowskiego”- pamięciowe opanowanie treści utworu, wyjaśnienie dzieciom dlaczego należy zachować powagę w trakcie słuchania, śpiewania hymnu polskiego, prezentacja postawy

3. Ćwiczenia logopedyczne – ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem piórek lub kawałków papieru

Czwartek, 30.04.2020 r.

Temat dnia: „Polska leży w Europie”

1. „Nasza Polska” – na konturowej mapie Polski malowanie morza, gór, miast, itp.

2. „Polska leży w Europie” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem mapy konturowej Europy; poznanie nazw, flag i położenia innych europejskich państw

3. „Ile wyrazów słyszysz” – zabawa dydaktyczna połączona z ćwiczeniem słuchowym; rodzic wypowiada zdanie, a dziecko przelicza usłyszane wyrazy